דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גם בהערכות ליומולדת אפשר לחשוב ירוק 

מאת    [ 30/03/2011 ]

מילים במאמר: 641   [ נצפה 2392 פעמים ]

כולנו מכירים את ההכנות לקראת יום הולדת ואת הניקיונות של אחר כך. כמפעילת ימי הולדת בסגנון האינדיאני, אני ראיתי כבר אלפי ימי הולדת והיה לי העונג לשמח ולרגש ילדים. כעת הייתי רוצה להפנות את תשומת הלב לנושא ירוק. אני מציעה גם בזמן של יום הולדת לנסות ולחשוב ירוק. אולי חלק מהפתרונות ישמעו ויראו קצת יותר עבודה אבל אם אתם אנשים עם מודעות לכמות הפסולת שאנו מייצרים ולאסון הגדול שזה גורם, אתם תעצרו רגע ותבינו שאתם עושים זאת ממקום של אחריות כלפי כדור הארץ שלנו, אז אולי מסיבה אחת זה נראה לא משמעותי, אבל מאות של ימי הולדת מתקיימות בכל יום. מאות של מסיבות מתקיימות, כמות אדירה של זבל נצבר בכל מסיבה שכזו. חוץ מזה שאתם מראים דוגמא אישית לילדים שלכם, שהם הדור שעליו אנחנו צריכים לסמוך בליצור פחות זבל וגם אתם הופכים להיות דוגמא להורים אחרים.  במקרה שלי, אני חייבת לציין שהרגשתי קצת עוף מוזר, אבל ברגע שפעם אחת שיתפתי את ההורים למה לא ליצור זבל ואיך אפשר אחרת, מאוד מהר הורים שמחו לשתף פעולה איתי. כמובן הרגשתי ואני עדיין מרגישה שאני צריכה להיות עקבית.

 

חלק מהפתרונות שלי:

קעריות כיבוד - אני ממליצה להגיש לילדים כיבוד בקעריות עמוקות שהבאתם מהבית אותן ממלאים כל עוד צריך. כשמכינים לילדים צלחות, או שקיות עם הממתקים מבעוד מועד קורים שני דברים, הממתקים מאבדים מהטריות שלהם ואז הרבה מהכיבוד נזרק, כי זה לא טעים להם , וגם לא כל הילדים אוהבים את אותם הדברים. ראיתי המון המון כיבוד נזרק לפח יחד עם הצלחות. ולכן מומלץ, קעריות גדולות, אותן ממלאים בזמן הפסקת האוכל, כל ילד לוקח מה שאהוב עליו בלי בזבוז.

כוסות - ולגבי כוסות לשתיה תקנו רק 50 כוסות ותשימו עליהן מדבקות עם שמות האורחים (ביומולדת של ביתי זו היתה פעילות נהדרת לפני שהילדים באים, ביתי עיטרה במדבקות את הכוסות וביחד רשמנו שמות של כל הילדים שידענו שצריכים להגיע, בכיס השארתי לי טוש בלתי מחיק לאורחים נוספים עליהם לא ידעתי)

כך גם הייתי דוגמא לביתי בנושא של מודעות ואיך לא ליצור אשפה וגם חסכנו כוסות וכך כל ילד השתמש בכוס שלו כמה פעמים שהוא רצה. דרך אגב, הילדים מאוד אהבו את הרעיון, זה נתן להם תחושה של שייכות ושחשבנו עליהם קודם, הם נהנו להתעסק עם החיפוש "איפה הכוס שתיה שלי?"

ועוד עצה לגבי מזיגה לכוסות. אף פעם אל תמזגו כוס מלאה - מומלץ רק חצי.

חלוקת מתנות - יש מסורת יפה שבסיום מסיבת יום ההולדת נותנים מתנה לכל ילד וילדה. המתנה תמיד מגיעה עטופה.

מכיוון שנותנים את המתנה רגע לפני שהולכים, בהרבה מהמקרים בזמן שאני מפרקת את התפאורה שלי ומחזירה לרכב, בדרך אנחנו רואים שאריות נייר עטיפה זרוק על הרצפה,על המדרכה. שלא לדבר על איכות המתנה. שבהרבה מן המקרים זוהי מתנה שניתנת לשימוש יום וזהו.

גם אנחנו במסיבות שלנו מעניקים בסיום המסיבה מתנה מיוחדת לכל ילד וילדה מתנה משמעותית כזו ששומרים להרבה שנים. בזמנו, היינו מביאים את המתנות עטופות בשקית נייר ומבקשים בצורה מנומסת מכל הילדים שמאחר ואנו שומרי הטבע אנחנו גם אוהבים למחזר, אז בבקשה להחזיר לנו את עטיפות הנייר. ובאמת היה מרגש לראות את כל הילדים מחזירים לנו את העטיפות שאותן כמובן מחזרנו. נכון לעכשיו בחרנו שאין צורך בעטיפות נייר.

ולכן אני מאוד ממליצה - אפשר להעניק את המתנות לילדים בלי עטיפה, ממילא תוך שניה הנייר נקרע ולפח.

פתיחת המתנות - ומי לא מכיר את הרגע הזה כשהמסיבה נגמרת וכולם הלכו , סיימתם לנקות ועכשיו הילד רוצה לפתוח את המתנות. אתם מביאים את טון המתנות עטופות בנייר ובתוך שקית אל מרכז הסלון ואז מתחיל צבירה של זבל.

ערימה של ניירות עטיפה צבעוניים קרועים,  ערימה של שקיות מכל מיני חנויות למתנות יומולדת - המון זבל.

מה עושים במקרים כאלה?

אוספים את השקיות לשימוש חוזר והנייר לפח למיחזור נייר - או, יש גני ילדים שישמחו לקבל ניירות עטיפה.

זהו עד כה. אם הנושא קרוב לליבכם ואתם מעוניינים לקבל עוד אינפורמציה, עצות וטיפים אשמח לשמור על קשר איתכם. שלחו אליי מייל   batsheva@indiandesign.net

תוכלו להתרשם מאיתנו בדף הפייסבוק שלנו - החוויה האינדיאנית עם פול ובתשבע בארט - 

או באתר שלנו.

תודה על זמנכם.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב